Zwanger

Postnataal

 

Postnatale oefeningen

Wanneer je lichaam goed hersteld is van de bevalling mag je beginnen met postnatale oefeningen die je lichaam ondersteunen om terug in vorm te komen. Hoe snel je lichaam terug op z'n plooi is van deze 9 maanden zwangerschap en de bevalling, is sterk individueel verschillend. De duur en de periode waarin de postnatale oefeningen gedaan worden is afhankelijk van moeder tot moeder.

Het is nooit te laat om met deze oefeningen te beginnen. Al ben je al enkele maanden, een jaar, of zelfs veel langer geleden bevallen, je lichaam kan met de juiste oefeningen terug in vorm komen.

Op regelmatige tijdstippen start er bij ons een postnatale reeks van 5 lessen waarin bekkenbodemsprieroefeningen, yoga-oefeningen, specifieke buikspieroefeningen en leuke oefeningen met je baby aan bod komen.

Uiteraard zijn jullie kindjes meer dan welkom in deze lessen.

Inschrijven is vereist.

 

Babymassage

Heb je zin om je baby lekker te verwennen in een ontspannen en gezellige sfeer?
Kom dan naar de babymassage waar je de zachte kneepjes van het vak leert.
Babymassage kan jou en je baby in verschillende opzichten helpen: je baby gaat er beter door slapen, het is goed voor zijn/haar spijsvertering, ongemakjes kunnen op een zachte manier verholpen worden en het stimuleert de emotionele ontwikkeling.
Als ouder krijg je een nauwere band met je baby waardoor je je bewuster wordt van de emotionele en fysieke gezondheid van je kind.

Babymassage is mogelijk vanaf de eerste levendsdag van je baby. Een massage duurt ongeveer 30 minuten.

Wat breng je mee?

  • 2 handdoeken
  • baby massage-olie (vb amandelolie, jojoba-olie, weleda baby-olie,...)
  • voorzie voeding want je baby kan erg hongerig worden van de massage

We maken de ruimte extra warm voor de blote babietjes, dus kleed jezelf niet te warm.

Zowel mama, papa, grootmoeder, grootvader, broer, zus, meter, peter, ... zijn welkom!

De babymassage gaat 1x /maand door op zaterdag.

Inschrijven is vereist.